Szigetszentmiklós Város Elektronikus Adó Ügyintézési- és Számlaegyenleg Lekérdezési Rendszerének használati útmutatója
wszm - 2017. 06. 14.
Szigetszentmiklos-Varos-Elektronikus-Ado-Ugyintezesi-es-Szamlaegyenleg-Lekerdezesi-Rendszerenek-hasznalati-utmutatoja

Tisztelt Adózóink!

Szigetszentmiklós Város Önkormányzata elkötelezett az ügyfelek hatékonyabb és ügyfél-centrikusabb kiszolgálása iránt, ezért lehetőség van elektronikus rendszeren keresztül a nap bármely szakában megtekinteni az önkormányzati adóhatóságunknál lévő adózással kapcsolatos fontosabb információkat, folyamatosan áttekinthetik és monitorozhatják az adókötelezettségek (bevallások, befizetések) teljesítését.

A szolgáltatás az alábbi elérhetőségről indítható: https://szigetszentmiklos.eado.hu

Az Adózási naptár, a Pótlékszámítás és az Önkormányzatnál bevezetett adókkal összefüggő Számlaszámok menüpontok bejelentkezés, regisztráció nélkül is megtekinthetőek.

  • Adózási naptár: a bevallási és befizetési határidőkről nyújt tájékoztatást.
  • Pótlékszámítás: segít a késedelmes fizetés esetén befizetendő vagy felszámítandó pótlék, valamint az önellenőrzési pótlék összegének meghatározásában.
  • Számlaszámok: tájékoztatnak, hogy az egyes adókötelezettségeket mely számlákra kell megfizetni.

Belépés / regisztráció

A szolgáltatás a https://szigetszentmiklos.eado.hu címen történő belépést követően a Kormányzati Portálon (www.magyarorszag.hu) keresztül érhető el, így garantált, hogy az adózók biztonságosan jutnak adataikhoz. Az adózói adatok megtekintésének feltétele az Ügyfélkapus regisztráció. Ezt - ha még ilyennel nem rendelkeznek - a Járási Hivatalban (2310 Szigetszentmiklós, Apor Vilmos u. 1.) tudják leggyorsabban megtenni.

Internetes önkormányzati adókkal kapcsolatos adatlekérdező rendszerünk az Ügyfélkapus regisztrációval rendelkező szigetszentmiklósi lakosok és vállalkozások számára nyújt lehetőséget az önkormányzati adókkal összefüggő adózási információk megtekintésére.

A legelső bejelentkezésnél szükség van egy úgynevezett viszontazonosításra: ehhez az első bejelentkezéskor meg kell adnia a nevet, születési helyet, időt, anyja nevét, majd ezeket a rendszer az ügyfélkapuban rögzített adatokkal automatikusan összehasonlítja. Ha nem sikeres az adatok szinkronizálása, úgy a rendszer nem fogja továbbengedni Önt, ameddig a szinkronizálás nem lesz sikeres.

Amennyiben magánszemélyként illetve adózóként a saját adatait szeretné megismerni, úgy első alkalommal ehhez egy meghatalmazást szükséges kérnie. Ezt az „Elektronikus számlaegyenleg" menüpontban a „Meghatalmazás", majd a pirossal jelölt „Új meghatalmazás/bejelentkezés" menüben a megfelelő meghatalmazás típusát kiválasztva teheti meg. Az elkészített meghatalmazás véglegesítését követően a meghatalmazást kinyomtatva, aláírva postai úton el kell juttatni az Önkormányzat Adóügyi Irodájához.

Postacímünk: 2311 Szigetszentmiklós, Pf. 40. vagy 2310 Szigetszentmiklós, Kossuth L. u. 2.

A kért információk a kérés aktiválását követő napon, a bejelentkezés után válnak elérhetővé.

A rendszer a regisztrálási folyamat során megadott, aktuális adatokat mindig eltárolja, a lakcímben, telefonszámban, e-mail címben történt változás átvezetésére a későbbiekben nincsen szükség. Hivatalos értesítési címnek az ügyfélkapuban rögzített e-mail címet tekintjük, amennyiben az ügyfél ezt megváltoztatja, úgy a https://szigetszentmiklos.eado.hu oldalon automatikusan frissítésre kerül.

Regisztrációjának beérkezéséről, valamint meghatalmazásának feldolgozásáról automatikusan generált értesítőt kap a megadott e-mail címre.

Amennyiben Ön meghatalmazottként szeretné használni lekérdező rendszerünket, úgy az „Elektronikus számlaegyenleg" menüpontban a „Meghatalmazás", majd a pirossal jelölt „Új meghatalmazás/bejelentkezés" kiválasztása után a megfelelő meghatalmazás típusát kiválasztva elkészíthető a meghatalmazás. Az elkészített meghatalmazás véglegesítését követően ahol ez szükséges a meghatalmazást kinyomtatva, aláírva postai úton el kell juttatni az Önkormányzat Adóügyi Irodájához.

Postacímünk: 2311 Szigetszentmiklós, Pf. 40. vagy 2310 Szigetszentmiklós, Kossuth L. u. 2.

Amennyiben több vállalkozás adóügyével foglalkozik, abban az esetben elégséges egy regisztráció, azonban minden vállalkozás részére külön meghatalmazást kell igényelnie.

A meghatalmazások minden esetben a postai beérkezést követően ellenőrzésre, rögzítésre, majd véglegesítésre kerülnek. Ez szükséges ahhoz, hogy egy meghatalmazás érvényes legyen, valamint hogy a meghatalmazó folyószámláját és adóügyeinek állapotát nyomon követhesse.

A sikeres bejelentkezést követően a bal oldali menüből érhető el az Elektronikus számlaegyenleg menüpont, ahol megjeleníthetőek az adózói adatok, feldolgozott bevallások, számlaegyenlegek, számfejtési adatok.

Az elektronikus program a lekérdezést megelőző napi állapotnak megfelelő számfejtési adatokat - adózói adatokat, feldolgozott bevallásokat, számlaegyenlegeket - jeleníti meg.

A befizetéseket a felületen keresztül is megteheti, ehhez a bal oldalon lévő „Elektronikus befizetés" menüpontot megnyitva ki kell tölteni az adónemet, az adózó-t, és az összeget, majd a „Befizetésre" kattintva az OTP védett fizetési oldalára irányít át az oldal.

Az adózók az elektronikus adófolyószámlával kapcsolatban az Önkormányzat Adóügyi Iroda ügyfélfogadási idejében személyesen vagy az alábbi telefonszámokon kérhetnek további tájékoztatást.

Az adótitokra való tekintettel telefonon csak az adókötelezettségekre és az eljárási szabályokra vonatkozó általános tájékoztatás adható, konkrét adózási információkról ügyfélfogadási időben, személyesen lehet érdeklődni.

A Szigetszentmiklósi Önkormányzat általános ügyfélfogadásának rendje:

Hétfő 13:00 - 18:00

Kedd nincs ügyfélfogadás

Szerda 8:00-12:00, 13:00-16:00

Csütörtök nincs ügyfélfogadás

Péntek 8:00 - 12:00


Elérhetőségek (ügyfélfogadási időben):

Postacím: 2311 Szigetszentmiklós, Pf. 40.

Cím: 2310 Szigetszentmiklós, Kossuth L. u. 2.

E-mail: eado@szigetszentmiklos.hu

Telefonszámok (ügyfélfogadási időben):

06-24/505-604, 06-24/505-624, 06-24/505-522,

06-24/505-521, 06-24/505-608, 06-24/505-523,

06-24/505-570, 06-24/505-616, 06-24/505-526

 

Az Elektronikus Adó Ügyintézési- és Számlaegyenleg Lekérdezési Rendszer használati útmutatója IDE kattintva PDF formátumban letölthető.